Kan je van wandelen afvallen? Het antwoord op die vraag was voor Bregje van het populaire wandelblog Wandelvrouw niet moeilijk. En of je van wandelen kunt afvallen! Ze was er namelijk zelf het levende bewijs van. Sinds ze bijna dagelijks wandelde zat ze letterlijk beter in haar vel en was kilo’s afgevallen. Daar bovenop voelde ze zich ook nog eens gezonder, fitter en gelukkiger. Het is niet alleen haar bevinding, er zijn meer bekende voorbeelden: De zanger Tim Knol viel 40 kilogram af door te wandelen, Adriaan van Dis verloor vele kilo’s tijdens zijn stadswandelingen door Parijs en omfietswijn-schrijver Nicolaas Klei getuigde er in zijn boekje ‘De Slankwandelaar’ van hoe hij ongeveer de helft van zijn omvang eraf wandelde.

Hoe dan?

Maar hoe werkt dat dan precies? Natuurlijk verbrand je extra calorieën door te wandelen. Maar is dat alles? Bregje ging op onderzoek uit. Door heel veel studie, gesprekken met deskundigen en vooral het zelf uitproberen leerde zij wat wel en niet werkt en hoe je wandelen effectief in kunt zetten om af te vallen. Deze kennis vertaalde zij in een online programma, waarmee iedereen – van beginnende wandelaar tot gevorderde loper – leert hoe zij met behulp van wandelen effectief kunnen afvallen en het nieuwe gewicht kunnen behouden. Geen quick fix, maar een nieuwe leefstijl die de kilo’s eraf houdt.

Het Wandelen & Afvallen Lifestyle Programma

Het trainingsprogramma wat ze maakte heet het Wandelen & Afvallen Lifestyle Programma. In drie maanden leer en ervaar je hoe het is om door simpelweg te gaan wandelen en stapje voor stapje je eetgewoontes aan te passen, je op een hele relaxte manier kilo’s kunt afvallen en fitter, gezonder en gelukkiger wordt.
Het programma kun je volgen in een online leeromgeving en wordt ondersteund door een levendige community en indien nodig persoonlijke feedback van Bregje. Je hoeft het niet alleen te doen.

Reviews

Het programma bestaat nu bijna 1 jaar en ruim 400 deelneemsters en een enkele deelnemer hebben de stap gezet naar een nieuw gewicht en een fitter leven.

Lees wat zij zeggen over het programma:

Moniek Gordijn:

Ik zit in mijn laatste week van het programma, wat een cadeau aan mezelf is dit geweest! Ik heb alleen maar pluspunten mogen ervaren, meer rust in mijn hoofd, een manier van bewegen gevonden die écht bij mij past en ik heb nu de kleding maat waar ik aan het begin van dit programma alleen nog maar van kon dromen. Natuurlijk heb ik ook de nodige hobbels mogen ervaren, want het niet altijd makkelijk om mij aan mijn nieuwe leefwijze te houden en vond ik het soms best lastig om na een lange werkdag mijn wandelkleding aan te trekken en nog een uur te gaan stappen. Ik heb dit echter nooit als een dieet gezien dus een dag wat minder goed gelukt zegt niets over de volgende dag, er was “niets mislukt”.

Kortom ik kan dit programma alleen maar aanraden!

 

Hans Wisse:

Wil je een compliment geven voor je site en hoe duidelijk je alles uitlegt.

 

Ada Veenman:

Wat heb ik genoten van dit programma, Bregje, volop met advies, goede tips, leuke blogs en vooral gemotiveerd blijven. Dat laatste zakt er bij mij nogal eens in.

 

Remko Hiemstra:

Programma werkt! Conditie duidelijk verbeterd, minder gaan eten, 7 kilo eraf.

 

Margo Ottink:

Ik begin nu aan de laatste week (12) van het programma. Het is niet altijd helemaal goed gegaan, maar in z’n geheel genomen werd ik erg succesvol in meer bewegen en gezonder eten. Een uur per dag wandelen lukt nu heel goed. Het is heerlijk om te doen en het gaat me inmiddels gemakkelijk af. Ik ben ruim 6 kilo afgevallen, een kledingmaat slanker geworden en neem centimeters minder ruimte in 😉.
Mijn volgende uitdaging wordt om deze gezonde levensstijl vol te houden. Ik ga het programma nogmaals van a tot z volgen met als doel de gezonde gewoontes consolideren en deze leefstijl verankeren, zodanig dat dit mijn nieuwe normaal is.
Ik wens allen succes. Houd vol en blijf gezond.

 

Mirjam Rook:

De 12 weken zijn omgevlogen! Mijn doel om 15 kilo kwijt te raken is niet gehaald, ik zit op de helft. Maar toch mooi: er af is er af. De laatste 2 weken heb ik niet gewandeld vanwege een flinke verkoudheid waardoor ik niet naar buiten mocht. Ik had me laten testen en gelukkig negatief.
Deze week ben ik weer begonnen met wandelen en mijn conditie is toch wel verminderd. Liep ik de laatste keren boven de 6 km/u, nu kwam ik maar op 5,6 km/u….
Daarnaast liep ik met nieuwe schoenen (wel al ingelopen, maar toch een vette blaar….lang leve de Compeed!), misschien moet ik daar ook weer anders mee leren lopen. Zondag nog een mooie route van 10 km gelopen in de AWD.
Ik ga er gewoon weer tegenaan en blijf de laatste weken van het programma maar even volgen (wandelschema-gevorderden) en dan wil ik het wandelschema-pro maar aangaan. Die andere helft van de kilo’s moet er toch wel af, hoor! 😊

 

Meer weten over wandelen en afvallen?

Wil je meer weten over dit programma waarmee je kunt wandelen en afvallen, volg dan de link.

Meteen beginnen? Download dan het gratis e-book ‘Starten met Wandelen & Afvallen’.